Levering: 1-3 hverdage
Fragt fra DDK 49,-
97 40 10 30

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 
Polisan Gruppen 
CVR-nr. 77136215
Gartnerivej 26 
7500 Holstebro
E-mail: kundeservice@polisan.dk
Tlf.: 97 40 10 30

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. 
Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Levering

De modtagne ordrer ekspederes normalt seneste hverdag efter modtagelse af ordren. 
Ordrer modtaget inden kl. 13 sendes så vidt mulig samme dag. 
Ordrer der indgår fredag inden kl. 12 vil normalt blive afsendt samme dag, men vil først blive leveret kommende hverdag. 
Skulle der mod forventning være varer i restordre, vil de blive afsendt senest 21 dage efter ordrens modtagelse. Ved sådanne forsinkelser adviseres kunden på telefon alternativt via e-mail.

Vi samarbejder med transportørerne GLS og Danske Fragtmænd. 
Men varerne kan også afhentes i vores fysiske butik i Holstebro.

Om forsendelser leveret med GLS:
Forsendelser leveres efter kundens ønske, enten på adressen, en alternativ adresse eller i en pakkeshop. For levering hos kunden eller en alternativ adresse, skal en person på adressen kvittere for modtagelsen.
Hvis ingen træffes på adressen, lægger transportør et advis om at forsendelsen senere kan hentes i pakkeshop. På advis fremgår hvornår forsendelsen er disponibel og i hvilken pakkeshop. 
I forbindelse med udlevering i pakkeshop skal kunde kvittere for modtagelsen og kan også blive afkrævet at legitimere sig.

Prisen for levering til GLS-pakkeshop er 49,00 kr. inklusive moms. 
Prisen for levering på en privat eller erhvervsadresse er 69,00 kr. inklusive moms.
Hvis du handler varer for mindst 999,00 kr. inklusive moms er forsendelse gratis. (uanset om du vælger levering til GLS-pakkeshop, privat- eller erhvervsadresse)

Særligt omkring fuldmagter ved levering med GLS:
I forbindelse med levering på adressen, men uden der er nogen til at kvittere for modtagelsen kan der benyttes fuldmagt. Det kan enten være en fast fuldmagt eller en engangsfuldmagt. En fuldmagt skal opfylde en række krav for at være gyldig, kontakt gerne kundeservice hvis du vil høre mere.
En gyldig fuldmagt giver transportør lov til at stille forsendelsen uden at en person på adressen kvitterer for modtagelsen. Når varen stilles, er den leveret - helt i lighed med, hvis en person har kvitteret. Al risiko for forsendelsen påhviler herefter ene og alene kunden.

Uafhentede pakker i GLS-pakkeshop
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker forsendelsen genfremsendt, skal du betale en ny leveringsomkostning.

Særligt om forsendelser leveret med Danske Fragtmænd:
For at få forsendelsen udleveret skal en person på adressen kvittere for modtagelsen. Hvis ingen træffes på adressen, lægger transportør et advis om at forsendelsen senere kan hentes hos nærmeste fragtmandsterminal. På advis fremgår hvornår forsendelsen er disponibel og adressen på fragtmandsterminalen.

Prisen for levering med Danske Fragtmænd er 99,00 kr. inklusive moms. 
Hvis du handler varer for mindst 999,00 kr. inklusive moms er forsendelse gratis.

Når du selv ønsker at afhente dine varer (Holstebro)
Afhentning af bestilte varer kan også ske i vores fysiske butik. Hvis du vælger denne løsning, vil du modtage en sms med advis om at dine varer er klar til afhentning. Varerne kan herefter hentes i butikkens åbningstid som er hverdage 8-16.30. Når du selv henter er der ingen omkostninger til forsendelse. 

Betaling

Betalingskort:

Der kan betales med følgende betalingskort: 
Dankort / Visa Dankort / Visa / Visa Electron / Mastercard / eDankort / MobilePay / Google Pay / Apple Pay

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. 
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Bankoverførsel 

Du kan også betale med bankoverførsel. 
Som betalingsmetode, vælg ”bankoverførsel”. Gennemfør resten af købsforløbet. 
Ordrens totalbeløb skal du nu overføre til følgende konto:

Nordea
Reg.nr. 2591
Kontonummer: 7557245604

SWIFT: NDEADKKK
IBAN: DK4620007557245604

Varerne sendes, når vi modtager betalingen. 

Bemærk venligst: Ved betaling med bankoverførsel gælder indsigelsesordningen ikke, og du kan ikke bede banken om at tilbageføre betalingen, som ved brug af betalingskort.

Særligt omkring kunder med konto og login til webshop
Som betalingsmetode vælg:
”Send faktura - Jeg har konto hos jer”

Efterfølgende tilsendes faktura til efterfølgende betaling. 

EAN-faktura
Alle offentlige institutioner kan (uden forudgående aftale) handle og efterfølgende blive faktureret via EAN. Husk at opgive både EAN og navnet på personen som bestiller. 


Fortrydelsesret 
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af forsendelsen. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@polisan.dk eller alternativt kontakte os telefonisk. 

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af forsendelsen eller returnere varerne til os uden samtidig at give meddelelse til os. 

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Ved brug af fortrydelsesret skal du selv betale returfragten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Forsendelser over 2,25 meter 
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 300,00 kr. inklusive moms. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. (i fald den oprindelige handel, ikke havde en samlet sum over fragtgrænsen)

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, modregnes differencen mellem hvad du oprindelig har givet og hvad varen kan indbringe i et nyt salg til en anden kunde.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.
Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varer som returneres i forbindelse med reklamation eller fortrydelse sendes til Polisan Gruppen, Gartnerivej 26, 7500 Holstebro
Vi modtager ikke returvarer uden forudgående aftale.

Varer kan også afleveres personligt på adressen efter nærmere aftale pr. mail eller telefon.
Oplys så vidt muligt ordrenummer på leverancen.

Reklamationsret
Når du handler på www.polisan.dk har du 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du som forbruger reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice. 
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 

Naevneneshus.dk 
www.forbrug.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. 
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@polisan.dk.

Datasikkerhed: 
Vi har brug for følgende persondata, når du handler hos os:
- navn
- adresse
- telefonnummer 
- e-mail adresse 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Polisan Gruppen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.polisan.dk er Mogens Juhl Pedersen.  

Du har altid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. 
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.  

Handelsbetingelserne er senest opdateret 07.06.2024.